Vill du vara med och vidareutveckla Office Managements varumärke och positionering på marknaden genom att skapa en stark och konkurrenskraftig webbplats? Brinner du för att utveckla och förbättra digital närvaro? Längtar du dessutom efter att arbeta tillsammans med engagerade kollegor i ett klimat präglat av arbetsglädje och ansvar? Då kommer du att trivas riktigt bra i rollen som Ecommerce Manager hos Office Management.
Om bolaget:
Office Management är ett rådgivande tjänsteföretag som identifierar och paketerar helhetslösningar tillsammans med serviceåtagande för sina kunder. De har i över 25 års tid skapat de bästa förutsättningarna för allt som rör din arbetsplats. Idag hjälper de fler än 8000 kunder i Sverige, Norge och Finland.
Med kompetens, glöd och starkt engagemang som drivkraft skapar de effektiva lösningar för IT, kommunikation, samarbete och dokumentation.
Mer om Office Management hittar du på www.officemanagement.se
Om rollen:
Som Ecommerce Manager är din roll strategiskt viktig för att förbättra Office Managements digitala närvaro och försäljningen online. Eftersom du kommer leda ett utvecklingsarbete är det viktigt att du är en erfaren förändringsledare. Rollen innebär att ta fram strategier och genomföra dem, liksom att etablera och hantera relationer med relevanta externa partners.
Office Managements erbjudande riktar sig mot företagskunder (B2B) med en kombination av produkter och tjänster, vilket gör arbetet utmanande och roligt.
Rollen är en kombination av digital marknadsföring och digital försäljning vilket kräver förståelse för att allt skall fungera logistiskt, försäljningsmässigt och tekniskt, till exempel i integrationen mot affärssystem. Du arbetar nära affärsområdeschefer, produktansvariga samt teamet för systemstöd och marknadsavdelningen. Du rapporterar till CMO.
Vi söker:
För att lyckas i rollen bör du ha minst fem års erfarenhet av strategiskt e-handelsarbete inom B2B och du har arbetat både med produkter och tjänster.
Du har god förståelse för hur olika digitala kanaler fungerar marknadsföringsmässigt och vilka strategier som finns för att driva mer trafik till webbplatsen. När det gäller dina tekniska kunskaper bör du ha en god förståelse för något CMS (fördel om du känner till Episerver) samt integrationsbehov mot närliggande system, så att försäljnings- och logistikflödena fungerar effektivt.
Som person är du nyfiken, självgående, driven och har en stor passion för den digitala affären och kundupplevelsen. Du har ett prestigelöst förhållningssätt till arbetet och är öppen för nya arbetssätt.
Egenskaper och kompetenser vi starkt värdesätter är:
Erbjudande
Som anställd på Office Management arbetar du på en arbetsplats med en stark gemenskap där det finns möjlighet att utvecklas i sin roll och där nya idéer och lösningar uppmuntras. Att stötta och hjälpa varandra i vardagen är en självklarhet. Du kommer i din roll att få vara med och påverka samt utveckla marknadsavdelningen.
Utöver det erbjuds bland annat:
Ansökan:
I denna rekryteringsprocess samarbetar Office Management med Salesgroup. Har du frågor är du välkommen att ringa på 08-26 20 00. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess och välkomnar därför din ansökan snarast.
"Salesgroup visade ett personligt intresse genom hela rekryteringsprocessen och det märks tydligt att man vill att det ska gå bra för oss som företag."
Karolina Levinson
Teknisk affärsutvecklare, Multisoft
Hur kan vi hjälpa till?
Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss så snart vi bara kan.
Kom i kontakt med oss!
Oavsett om Ert företag behöver stöd med rekrytering eller andra delar inom kompetensförsörjning, vill prata om hur man utvecklar sin säljorganisation eller om Du är kandidat och vill vidare i karriären finns vi tillgängliga för ett samtal eller möte.