Om företaget:
QD är en helhetsleverantör inom IT och drift-lösningar som hjälper kunder med att nå sina verksamhetsmål i form av effektivt IT-stöd. Lösningarna baseras på traditionell drift, outsourcing, användarsupport, molntjänster samt tillhörande tjänster. QD har sitt huvudkontor i Solna, Stockholm men finns även representerade i Uppsala, Göteborg och Sundsvall.
QD baserar sina tjänster på tillgänglighet, flexibilitet och kompetens. Kunderna kan således arbeta med att utveckla sin befintliga verksamhet och överlåta hela eller delar av ansvaret för IT-leveransen till QD.
QD är ett familjeägt bolag som grundades 1989. Idag omsätter de cirka 105 miljoner och består av 60 medarbetare. Familjekänslan är genomgående i bolaget och QD värdesätter sina medarbetare högt.
Som bolagets nästa Account Manager kommer du tillsammans med dina kollegor vara en viktig del i QD:s framtid och framgångar.
Om rollen:
Som Account Manager blir du en del av QD:s säljteam. Du arbetar med att erbjuda hela QD:s portfölj av tjänster och lösningar till främst nya, men även befintliga kunder.
Du driver försäljningsprocessen från prospektering till avslut och arbetar sedan med att vidareutveckla och vårda kunden. Till din hjälp har du också QD:s erfarna pre-sales när det behövs.
Affärsprocesserna är relativt långa och därför krävs det att du är uthållig och kan arbeta strategiskt samt relationsbyggande med din försäljning.
Du arbetar främst med kunder i Stockholmsregionen och kunderna är främst privata företag inom SMB-segmentet.
Vi söker:
För QD är medarbetarna bolagets främsta tillgång. Därför värdesätter QD dina personliga egenskaper högt.
Du drivs av att självständigt kunna driva affärer framåt och är kreativ i ditt arbetssätt. Du har lätt för att sätta dig in i komplexa frågeställningar och vill lära dig mer om lösningsförsäljning inom IT. Det är viktigt att du är en person som vill utvecklas och samtidigt ha kul på jobbet tillsammans med dina kollegor.
Är du rätt person och uppfyller nedanstående formella krav är det dig vi letar efter.
• Minst 2 års erfarenhet av B2B försäljning av IT, copy/print, PBX/telekom, videokonferens eller liknande lösningar.
• Dokumenterat goda försäljningsresultat.
• Erfarenhet av att driva hela försäljningsprocesser självständigt.
• Tidigare erfarenhet av att bearbeta nya kunder och utveckla dessa.
• Mycket god svenska och god engelska i tal och skrift.
•
Allteftersom du bygger upp din portfölj och dina nya kunder blir befintliga kommer din roll på ett par års sikt att övergå till en KAM-roll.
Erbjudande:
Du erbjuds en roll som kommer att vara med och forma QD:s framtida kundbas. QD har en etablerad onboarding-process för att du så snabbt och bra som möjligt ska komma in i teamet och få kunskap kring områdena QD är verksamma inom.
Den första tiden får du en dedikerad person som kommer att stötta, utmana och coacha dig. Du får här chansen att utvecklas inom IT-försäljning. För rollen tillämpas fast lön + bonus samt marknadsmässiga anställningsvillkor i övrigt.
Ansökan:
I denna rekryteringsprocess samarbetar QD med Salesgroup. Har du frågor är du välkommen att ringa på 08 26 20 00. Tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess och välkomnar därför din ansökan snarast.
"Salesgroup visade ett personligt intresse genom hela rekryteringsprocessen och det märks tydligt att man vill att det ska gå bra för oss som företag."
Karolina Levinson
Teknisk affärsutvecklare, Multisoft
Hur kan vi hjälpa till?
Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss så snart vi bara kan.
Kom i kontakt med oss!
Oavsett om Ert företag behöver stöd med rekrytering eller andra delar inom kompetensförsörjning, vill prata om hur man utvecklar sin säljorganisation eller om Du är kandidat och vill vidare i karriären finns vi tillgängliga för ett samtal eller möte.