Om bolaget:
Front AI grundades i Finland 2019 för att kunna driva en förändring när det kommer till att utveckla kundservice på den nordiska marknaden. Front AI utvecklar och säljer intelligenta AI-baserade Chatbotar som hjälper bolag att automatisera upp till 50% av sin kundtjänstverksamhet.
Front AI utvecklar nästa generations AI-chatbotar s.k. Conversational AI som kan förstå alla språk (inklusive dialekter och stavfel) och kan utföra uppgifter som t ex att ändra kontouppgifter, hämta orderinformation etc och de tränas regelbundet för att bli ännu intelligentare. Conversational AI kan användas inte bara av B2C företag utan även för B2B och för intern support (t ex HR- och IT-support) och marknaden för Conversational AI är en av de snabbast växande marknaderna globalt.
Front AI samarbetar med de ledande teknologierna inom Conversational AI som Boost.ai och Cognigy.
Sedan starten har man implementerat fler Conversational AI-lösningar än någon branschkollega i Norden med över 40 genomförda kundprojekt såväl i Sverige som i Finland och Danmark. Bland kunderna kan nämnas Nets, Collector Bank, Avanza Bank, Kela (Försäkringskassan i Finland), Finska Posten, Danske Spil m.fl och Front AI kan stoltsera med de mest nöjda kunderna med en NPS (Net Promotor Score) om 97. Företagets framgångar fortsätter och man befinner sig i en spännande tillväxtfas.
Nyfiken? Mer information hittar du på; https://front.ai
Till kontoret i Stockholm söker vi nu en Account Manager.
Om rollen:
Som Account Manager på Front AI är du med och driver förändring och utveckling bland företags kundserviceorganisationer. Du arbetar med hela affärsprocessen från prospektering till avtal och efterföljande kundvård och merförsäljning.
Du samarbetar också med bolagets partnerföretag i olika affärsprocesser och frågor.
Fokus ligger på försäljning till medelstora och stora företag och i och med att du arbetar med relativt ny teknologi består ditt arbete också i att utbilda kunderna och skapa förståelse kring vilka utmaningar inom kundservice som AI kan lösa.
Vi söker:
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av komplex lösningsförsäljning och som trivs med att arbeta med värdebaserad försäljning. Du är van vid att sälja mot såväl verksamhet som C-level.
Har du erfarenhet av att arbeta med lösningar som utvecklar företags kundresor eller med att sälja lösningar till kundserviceorganisationer är det meriterande men inte ett krav.
Du drivs av att hjälpa dina kunder att utvecklas, effektiviseras och leverera kundservice utöver det vanliga. Personliga egenskaper som vi värdesätter är din förmåga att både arbeta självständigt och i team med kollegor och partners, att du är uthållig och trivs med att arbeta med längre affärsprocesser och att du precis som dina kollegor drivs av att vara med på en tillväxtresa.
Erbjudande:
På Front AI ges du möjlighet att få arbeta med spännande och moderna lösningar som utvecklar och stärker kundernas verksamheter, vilket också visar sig i en mycket hög kundnöjdhet. Du får vara med på en tillväxtresa där du som anställd också har möjlighet till delägarskap. För tjänsten erbjuds fast + rörlig lön, samt goda pensionsvillkor och försäkringspaket.
Ansökan:
I denna rekryteringsprocess samarbetar Front AI med Salesgroup. Har du frågor är du välkommen att ringa på 08-26 20 00. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess och välkomnar därför din ansökan snarast.
"Salesgroup visade ett personligt intresse genom hela rekryteringsprocessen och det märks tydligt att man vill att det ska gå bra för oss som företag."
Karolina Levinson
Teknisk affärsutvecklare, Multisoft
Hur kan vi hjälpa till?
Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss så snart vi bara kan.
Kom i kontakt med oss!
Oavsett om Ert företag behöver stöd med rekrytering eller andra delar inom kompetensförsörjning, vill prata om hur man utvecklar sin säljorganisation eller om Du är kandidat och vill vidare i karriären finns vi tillgängliga för ett samtal eller möte.