Är du en engagerad och drivande kundansvarig med viljan att bygga din säljkarriär på ett av Nordens ledande IT-bolag – som dessutom växer snabbt och har hög kvalitet? Då är denna tjänst något för dig!
IT-bolaget Nordlo erbjuder IT-infrastruktur, molntjänster och digitalisering till såväl mindre som större kunder. Nordlos resa började redan under 80-talet som fem fristående bolag — Dicom, Zetup, Office IT-Partner, Netcomp och norska IT-Total. Idag är det en koncern med 41 lokala kontor, 740 anställda och omsätter 1,4 miljarder sek.
Nordlo är en helhetspartner som kan ta hand om alla företagets IT-frågor, från strategi till drift. Nordlo värderar och strävar alltid mot att jobba nära sina kunder för att ge de bäst anpassade IT-lösningarna och det har resulterat i att bolaget år efter år toppar Radars årliga kundnöjdhetsundersökning!
Nordlo har senaste åren varit mycket lyckosam i att vinna anbud i offentlig och privat sektor och har tagit flera stora affärer från etablerade spelare. De behöver därför förstärka laget med ytterligare en Kundansvarig för att hantera och växa en etablerad kundportfölj.
Mer om Nordlo kan du läsa här:
h
Om rollen
I rollen som Kundansvarig SMB ansvarar du för hela försäljningsprocessen av tjänster inom IT-infrastruktur och viss applikationsförvaltning. Du har en egen kundstock med cirka 10-15 kunder, en småkundsportfölj, och avlastar Key Account Managers i vissa delar av säljprocessen. Som kundansvarig blir din uppgift att förvalta de redan befintliga kunderna kombinerat med skapandet av nya affärer och hårdvarukoordinering.
För rollen söker vi:
· Dig som har minst 2-3 års erfarenhet av försäljning i en liknande roll där du hanterat hela försäljningsprocessen från start till slut.
· Du tycker om att vara i centrum och ha många kontaktpersoner.
· Du värderar samarbete och teamkänsla högt och din ambition är att tillsammans med dit team uppnå bästa möjliga resultat.
· Dig med ett intresse för IT, och att du kan stötta dina kunder i tekniska frågor.
För att lyckas i rollen är du:
· Ambitiös
· Resultatinriktad
· Professionell
· Driven
· Inte rädd för att ta dig an nya utmaningar och kunskaper
Erbjudande:
Du erbjuds här en spännande roll med stora möjligheter att utvecklas som kundansvarig. Du kommer till ett bolag vart entreprenörsandan sitter i väggarna, och de hyllar den som vill utvecklas inom sitt yrke och vågar kliva in i det okända genom att ständigt utmana sig själv och ta egna initiativ. Inte nog med att du får vara del av ett bolag som år efter år toppar kundnöjdheten på marknaden, så får du även vara del av en stor koncern med många härliga kollegor.
Nordlo Stockholm City har sitt lokala kontor i centrala Stockholm nära till tunnelbana, pendeltåg och bussar.
Ansökan:
I denna rekryteringsprocess samarbetar Nordlo med Salesgroup. Har du frågor är du välkommen att ringa på 08-26 20 00. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess och välkomnar därför din ansökan snarast.
"Salesgroup visade ett personligt intresse genom hela rekryteringsprocessen och det märks tydligt att man vill att det ska gå bra för oss som företag."
Karolina Levinson
Teknisk affärsutvecklare, Multisoft
Hur kan vi hjälpa till?
Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss så snart vi bara kan.
Kom i kontakt med oss!
Oavsett om Ert företag behöver stöd med rekrytering eller andra delar inom kompetensförsörjning, vill prata om hur man utvecklar sin säljorganisation eller om Du är kandidat och vill vidare i karriären finns vi tillgängliga för ett samtal eller möte.