Lediga jobb
Om företaget:Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering samt kommunikationsteknologi. Bolaget erbjuder lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av utrustning, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet. Ricoh är cirka 500 medarbetare i en rikstäckande organisation med verksamhet på 10 huvudorter. Utöver det marknadsför Ricoh sina produkter och tjänster via partners på ytterligare 22 orter. Den totala försäljningen i Sverige uppgår till cirka 1 500 miljoner kronor. Globalt har Ricoh-koncernen 109 000 medarbetare i 200 länder, med hållbarhet som viktigt fokus. Du kan läsa mer om bolaget på www.ricoh.se
Ricohs affärsområde ITS arbetar med tjänster för optimerad IT-infrastruktur och drift. Det är en egen resultatenhet med en ledning som har en gedigen erfarenhet från IT-branschen. Man bygger nu vidare med ett eget säljteam som samarbetar och stöttar den befintliga säljkåren i dialogen ute hos kund. Ricoh har två datacenter och man kan erbjuda outsourcing, hosting med en rikstäckande service och support.
Om rollen: I rollen som specialistsäljare på Ricoh kommer dina arbetsuppgifter främst vara att:
Det är en nationell roll, stationerad i Stockholm, där också bearbetningen primärt sker men det kan förekomma resor. Stöd i form av Solution Architect och konsulter finns att tillgå.
Vi söker:Du har tidigare erfarenhet av att sälja liknande tjänster och produkter som de som ingår i Ricohs erbjudande. Läs mer på http://www.ricoh.se/tjanster-losningar/it-services/copy-index.aspx
Vi söker en säljprofil som förstår och tycker om teknik.
För att lyckas i rollen som specialistsäljare hos Ricoh ITS krävs det att du är en hungrig, engagerad och självständig person. Det är också viktigt att du har lätt att skapa kontakter, kommunicera och samarbeta med olika personer då du kommer att göra affärer med beslutsfattare på olika positioner. För att trivas i Ricohs företagskultur behöver du vara lite av en tävlingsmänniska och samtidigt ha en utpräglad servicekänsla.
Grundläggande krav för tjänsten är körkort, mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska och engelska, samt vana vid att arbeta i Office-paketet, främst Excel.
Erbjudande: Du erbjuds att vara del i den förändringsresa som Ricoh genomför. Du kommer att kunna påverka och skapa nya erbjudanden i en öppen och flexibel organisation.
Ricoh Sverige erbjuder ett positivt arbetsklimat där vi ständigt arbetar utifrån våra värderingar i The Ricoh Way. Vår kultur uppmuntrar till teamwork och innovation och vi ser att våra medarbetare är vår största framgångsfaktor. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en öppen och positiv organisation som uppmuntrar dig till att utveckla dina kompetenser och ditt arbetssätt. Som anställd på Ricoh Sverige får du tillgång till utbildningar via Ricoh Academy och du har möjlighet att utvecklas inom organisationen både nationellt och internationellt.
För tjänsten erbjuds fast + rörlig lön samt ett bra förmånspaket.
Ansökan:I denna rekryteringsprocess samarbetar Ricoh med Salesgroup. Har du frågor är du välkommen att ringa på 08 26 20 00. Tillträde omgående eller efter överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess och välkomnar därför din ansökan snarast.