STÄNG

Kontakta oss

Salesgroup Stockholm AB

Tegnérlunden 6

113 59 STOCKHOLM

08-26 20 00

info@salesgroup.se
Skicka mail

Spontanansökan

Vi hjälper dig att hitta rätt. Vi utgår alltid ifrån dina personliga önskemål och förutsättningar när vi hjälper dig till ditt drömjobb. Ladda upp ditt CV så kontaktar vi dig för en första intervju.

Registrera CV
novawork-logo

Behöver du hjälp med bemanning? Gå till vår systerssite så får du veta mer!

Gå till hemsidan

Jag vill veta mer om era tjänster:

Lediga jobb

Head of Customer Success till Scrive

Om företaget:Scrive är Nordens marknadsledande leverantör av lösningar för e-signering och digital transformation. Bolaget brinner för enkel, användarvänlig design och har för närvarande över 900 kunder i 27 länder. Scrives e-signering hjälper kunder att digitalisera sina avtalsprocesser. Lösningen bidrar också till att förbättra kundernas försäljningsresultat i alla kanaler, inklusive i butik, på nätet och telefon. Scrives kunder spänner över flertalet branscher såsom telekom, bank, försäkring och bemanning. Bland kunderna kan bland annat Telia, Telenor, Avis, Hertz, Klarna och iZettle nämnas.

Scrive söker nu en Head of Customer Success som vill vara med och fortsätta ta bolaget till nästa nivå. 

Om rollen:I rollen som Head of Customer Success kommer din huvuduppgift vara att bygga upp ett framgångsrikt Customer Success-team och därefter leda och vidareutveckla dem så att de presterar på topp. Du kommer att ansvara för kontinuerlig uppföljning av resultat samt sammanställning och rapportering av siffror samt vara med och sätta processer och strukturer. Som Head of Customer Success blir du en nyckelperson i att skapa långsiktiga relationer med Scrives kunder och se till att de får ut maximalt av lösningen. Du kommer att ha fullt personalansvar för teamet, men du kommer även att arbeta operativt med din egen försäljning och vidareutveckling av befintliga nyckelkonton. Du får således också ta del av det fortsatta arbetet med att positionera Scrive på marknaden och utveckla tjänsteerbjudandet gentemot kund.

Vi söker:För att lyckas i rollen som Head of Customer Success har du tidigare erfarenhet av komplex lösningsförsäljning mot större företagskunder och vet hur man skapar långsiktiga kundrelationer. Du är intresserad av digitalisering och har en grundförståelse i hur det kan hjälpa att stärka en verksamhet. Du har tidigare några års erfarenhet av att leda andra och har en förmåga att skifta mellan operativt och strategiskt arbete. Troligtvis har du även arbetat i en snabbrörlig organisation tidigare. Du trivs i en entreprenöriell miljö och får energi av att få vara med och bygga något.

Som person tar du ansvar för ditt arbete med en hög grad av engagemang och entusiasm. Du är resultatorienterad, social, proaktiv och kort och gott en person som älskar kundrelationer. Samtidigt är du analytisk och har en förmåga att se samband och tänka strategiskt. Det är även viktigt att du är en lagspelare som tänker på gruppen och tycker om att både ge och få feedback. Som ledare är du tydlig och drivande och har förmågan att coacha och utveckla andra.

Du måste vara flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Kandidatexamen i ekonomi, juridik eller IT är meriterande.

Erbjudande:Älskar du tanken på en snabb och innovativ miljö? I så fall är Scrive helt rätt för dig. För den rätta personen erbjuds en unik chans att vara en del av en välfinansierad start-up med en stark marknadsposition som växer i en spännande takt. Vårt mål är att om några år från nu kommer du att kunna säga: "Vi gjorde det, jag var en del av the Scrive Story."

Ansökan:I denna rekryteringsprocess samarbetar Scrive med Salesgroup. Har du frågor är du välkommen att ringa på 08-26 20 00. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess och välkomnar därför din ansökan snarast.

Läs mer om Scrive här: http://www.scrive.com

"Salesgroup visade ett personligt intresse genom hela rekryteringsprocessen och det märks tydligt att man vill att det ska gå bra för oss som företag."

Karolina Levinson

Teknisk affärsutvecklare, Multisoft